Component Area: Wereld
-
Max Verstappen hoopt snel op verbetering bij Red Bull: ‘Kunnen niet op onze voorsprong blijven vertrouwen’
Zijn slechtste resultaat in anderhalf jaar tijd – zesde in Monaco – kwam als een wake-upcall voor Red Bull Racing en Max Verstappen. In Canada móét het beter, maar de zorgen blijven. Op de eerste grotendeels verregende trainingsdag kwam hij ook niet lekker uit de verf en verloor hij zelfs kostbare tijd door een motorprobleem. ,,We kunnen niet op onze voorsprong blijven vertrouwen.’’
-
Ook de Canadese kerbs gaan Max Verstappen frustreren: ‘Dit los je niet in een week op’
Zijn slechtste resultaat in anderhalf jaar tijd – zesde in Monaco – kwam als een wake-upcall voor Red Bull Racing en Max Verstappen. In Canada móét het beter, maar de zorgen blijven. Op de eerste grotendeels verregende trainingsdag kwam hij ook niet lekker uit de verf en verloor hij zelfs kostbare tijd door een motorprobleem. ,,We kunnen niet op onze voorsprong blijven vertrouwen.’’
-
Motorprobleem bij Max Verstappen zorgt voor kopzorgen en vroegtijdig einde tweede training
Max Verstappen gaat met de nodige vraagtekens richting de zaterdag in Canada. Nadat de eerste vrije training eerder op de dag vrijwel compleet in het water viel vanwege zware neerslag, zorgden mechanische problemen tijdens VT2 ervoor dat de drievoudig wereldkampioen maar tot een paar rondjes kwam.
-
Natte start in Canada: Max Verstappen ziet eerste training in het water vallen en eindigt als vijfde
De eerste vrije training voor de Grand Prix van Canada is vrijdag in het water gevallen, letterlijk. In een verkorte sessie werden er geen representatieve rondetijden op de klokken gezet en dus betekende de zware regenval een valse start van het weekend voor het F1-circus. In de laatste minuten werden door een aantal coureurs toch nog de softs van stal gehaald. Max Verstappen zette op die band de vijfde tijd neer, Lando Norris was het rapst.
-
Coureurs sceptisch over nieuwe F1-auto: ‘Er is nog wel wat meer nodig voor betere races’
De FIA en de Formule 1 spreken al van een nieuw tijdperk, maar de coureurs moeten nog maar zien of het racen in 2026 beter wordt met kleinere auto’s. ,,Met 30 kilo minder zijn de auto’s nog steeds te zwaar.”