Component Category: F1
-
Ook de Canadese kerbs gaan Max Verstappen frustreren: ‘Dit los je niet in een week op’
Zijn slechtste resultaat in anderhalf jaar tijd – zesde in Monaco – kwam als een wake-upcall voor Red Bull Racing en Max Verstappen. In Canada móét het beter, maar de zorgen blijven. Op de eerste grotendeels verregende trainingsdag kwam hij ook niet lekker uit de verf en verloor hij zelfs kostbare tijd door een motorprobleem. ,,We kunnen niet op onze voorsprong blijven vertrouwen.’’
-
Motorprobleem bij Max Verstappen zorgt voor kopzorgen en vroegtijdig einde tweede training
Max Verstappen gaat met de nodige vraagtekens richting de zaterdag in Canada. Nadat de eerste vrije training eerder op de dag vrijwel compleet in het water viel vanwege zware neerslag, zorgden mechanische problemen tijdens VT2 ervoor dat de drievoudig wereldkampioen maar tot een paar rondjes kwam.
-
Natte start in Canada: Max Verstappen ziet eerste training in het water vallen en eindigt als vijfde
De eerste vrije training voor de Grand Prix van Canada is vrijdag in het water gevallen, letterlijk. In een verkorte sessie werden er geen representatieve rondetijden op de klokken gezet en dus betekende de zware regenval een valse start van het weekend voor het F1-circus. In de laatste minuten werden door een aantal coureurs toch nog de softs van stal gehaald. Max Verstappen zette op die band de vijfde tijd neer, Lando Norris was het rapst.
-
Coureurs sceptisch over nieuwe F1-auto: ‘Er is nog wel wat meer nodig voor betere races’
De FIA en de Formule 1 spreken al van een nieuw tijdperk, maar de coureurs moeten nog maar zien of het racen in 2026 beter wordt met kleinere auto’s. ,,Met 30 kilo minder zijn de auto’s nog steeds te zwaar.”
-
Formule 1 GP van Canada | Race in de avonduren: zo laat komt Max Verstappen dit weekend in actie
Na een aantal races in Europa, moeten de Nederlandse Formule 1-fans deze keer op zondag wat langer wachten op de grand prix door het tijdverschil. De negende race van het seizoen is in Canada en wordt (Nederlandse tijd) pas in de avond gereden.
-
Wendbare, kleinere auto’s moeten Formule 1 in 2026 redden van saaie optochten
De auto’s waarmee de Formule 1-coureurs vanaf 2026 gaan rijden, worden lichter, smaller en korter. Ook worden de motoren duurzamer, zo blijkt uit de donderdag gepresenteerde plannen. ,,Deze auto’s moeten het spektakel verbeteren.”
-
Max? Of toch Checho? Waarom Formule 1-wagens nauwelijks nog uit elkaar te houden zijn
Formule 1 wil met de teams in gesprek over de kleuren en herkenbaarheid van de auto’s. ,,Toen constructeurs nog vrijheden hadden, had zo’n auto persoonlijkheid. Nu lijken ze allemaal op elkaar.”
-
Max Verstappen? Of toch Sergio Pérez? Waarom Formule 1-wagens nauwelijks nog uit elkaar te houden zijn
Formule 1 wil met de teams in gesprek over de kleuren en herkenbaarheid van de auto’s. ,,Toen constructeurs nog vrijheden hadden, had zo’n auto persoonlijkheid. Nu lijken ze allemaal op elkaar.”
-
Is dat Max Verstappen? Of toch Sergio Pérez? Waarom F1-wagens nauwelijks uit elkaar te houden zijn
Formule 1 wil met de teams in gesprek over de kleuren en herkenbaarheid van de auto’s. ,,Toen constructeurs nog vrijheden hadden, had zo’n auto persoonlijkheid. Nu lijken ze allemaal op elkaar.”
-
Column Arjan Schouten | Om sportieve redenen gaan we ons Sergio Pérez over 25 jaar echt niet meer herinneren
Dat Sergio Pérez ondanks zijn vormdip voor twee jaar bijtekent bij Red Bull is een zwaktebod, stelt Arjan Schouten. ‘Je mag hopen dat die verbintenis vol staat met prestatieclausules die een exit nog mogelijk maken.’