Demo Tabel
Deze website plaatst functionele en analytische cookies om anonieme statistieken bij te houden. Die gebruiken wij om de website te verbeteren. Voor de overige cookies die wij gebruiken, vragen wij uw toestemming. Selecteer en klik vervolgens op de kn…
Deze website plaatst functionele en analytische cookies om anonieme statistieken bij te houden. Die gebruiken wij om de website te verbeteren. Voor de overige cookies die wij gebruiken, vragen wij uw toestemming. Selecteer en klik vervolgens op de kn…
Deze website plaatst functionele en analytische cookies om anonieme statistieken bij te houden. Die gebruiken wij om de website te verbeteren. Voor de overige cookies die wij gebruiken, vragen wij uw toestemming. Selecteer en klik vervolgens op de kn…
Deze website plaatst functionele en analytische cookies om anonieme statistieken bij te houden. Die gebruiken wij om de website te verbeteren. Voor de overige cookies die wij gebruiken, vragen wij uw toestemming. Selecteer en klik vervolgens op de kn…
Deze website plaatst functionele en analytische cookies om anonieme statistieken bij te houden. Die gebruiken wij om de website te verbeteren. Voor de overige cookies die wij gebruiken, vragen wij uw toestemming. Selecteer en klik vervolgens op de kn…
Deze website plaatst functionele en analytische cookies om anonieme statistieken bij te houden. Die gebruiken wij om de website te verbeteren. Voor de overige cookies die wij gebruiken, vragen wij uw toestemming. Selecteer en klik vervolgens op de kn…
Deze website plaatst functionele en analytische cookies om anonieme statistieken bij te houden. Die gebruiken wij om de website te verbeteren. Voor de overige cookies die wij gebruiken, vragen wij uw toestemming. Selecteer en klik vervolgens op de kn…
Deze website plaatst functionele en analytische cookies om anonieme statistieken bij te houden. Die gebruiken wij om de website te verbeteren. Voor de overige cookies die wij gebruiken, vragen wij uw toestemming. Selecteer en klik vervolgens op de kn…
Deze website plaatst functionele en analytische cookies om anonieme statistieken bij te houden. Die gebruiken wij om de website te verbeteren. Voor de overige cookies die wij gebruiken, vragen wij uw toestemming. Selecteer en klik vervolgens op de kn…
Deze website plaatst functionele en analytische cookies om anonieme statistieken bij te houden. Die gebruiken wij om de website te verbeteren. Voor de overige cookies die wij gebruiken, vragen wij uw toestemming. Selecteer en klik vervolgens op de kn…
Live News Tabel
Arjan Schouten
Zijn slechtste resultaat in anderhalf jaar tijd – zesde in Monaco – kwam als een wake-upcall voor Red Bull Racing en Max Verstappen. In Canada móét het beter, maar de zorgen blijven. Op de eerste grotendeels verregende trainingsdag kwam hij ook niet lekker uit de verf en verloor hij zelfs kostbare tijd door een motorprobleem. ,,We kunnen niet op onze voorsprong blijven vertrouwen.’’
Arjan Schouten
Zijn slechtste resultaat in anderhalf jaar tijd – zesde in Monaco – kwam als een wake-upcall voor Red Bull Racing en Max Verstappen. In Canada móét het beter, maar de zorgen blijven. Op de eerste grotendeels verregende trainingsdag kwam hij ook niet lekker uit de verf en verloor hij zelfs kostbare tijd door een motorprobleem. ,,We kunnen niet op onze voorsprong blijven vertrouwen.’’
Sportredactie
Max Verstappen gaat met de nodige vraagtekens richting de zaterdag in Canada. Nadat de eerste vrije training eerder op de dag vrijwel compleet in het water viel vanwege zware neerslag, zorgden mechanische problemen tijdens VT2 ervoor dat de drievoudig wereldkampioen maar tot een paar rondjes kwam.
Natte start in Canada: Max Verstappen ziet eerste training in het water vallen en eindigt als vijfde
Sportredactie
De eerste vrije training voor de Grand Prix van Canada is vrijdag in het water gevallen, letterlijk. In een verkorte sessie werden er geen representatieve rondetijden op de klokken gezet en dus betekende de zware regenval een valse start van het weekend voor het F1-circus. In de laatste minuten werden door een aantal coureurs toch nog de softs van stal gehaald. Max Verstappen zette op die band de vijfde tijd neer, Lando Norris was het rapst.
Arjan Schouten
De FIA en de Formule 1 spreken al van een nieuw tijdperk, maar de coureurs moeten nog maar zien of het racen in 2026 beter wordt met kleinere auto’s. ,,Met 30 kilo minder zijn de auto’s nog steeds te zwaar.”
Sportredactie
Na een aantal races in Europa, moeten de Nederlandse Formule 1-fans deze keer op zondag wat langer wachten op de grand prix door het tijdverschil. De negende race van het seizoen is in Canada en wordt (Nederlandse tijd) pas in de avond gereden.
Arjan Schouten
De auto’s waarmee de Formule 1-coureurs vanaf 2026 gaan rijden, worden lichter, smaller en korter. Ook worden de motoren duurzamer, zo blijkt uit de donderdag gepresenteerde plannen. ,,Deze auto’s moeten het spektakel verbeteren.”
Arjan Schouten
Formule 1 wil met de teams in gesprek over de kleuren en herkenbaarheid van de auto’s. ,,Toen constructeurs nog vrijheden hadden, had zo’n auto persoonlijkheid. Nu lijken ze allemaal op elkaar.”
Arjan Schouten
Formule 1 wil met de teams in gesprek over de kleuren en herkenbaarheid van de auto’s. ,,Toen constructeurs nog vrijheden hadden, had zo’n auto persoonlijkheid. Nu lijken ze allemaal op elkaar.”
Arjan Schouten
Formule 1 wil met de teams in gesprek over de kleuren en herkenbaarheid van de auto’s. ,,Toen constructeurs nog vrijheden hadden, had zo’n auto persoonlijkheid. Nu lijken ze allemaal op elkaar.”